2010. július 27., kedd

Házi készítésű ajakradír

Igaz, hogy télen van a legtöbb rizikófaktornak kitéve ajkunk puhasága, de nekem a nyarat sem viseli túl jól. Keveset iszom, ezért könnyen kiszárad az ajkam és a nap ellen is fokozottan védeni kell. Ha tengerpartra mész, a sós víz és a szél különösen kiszáríthatja, ezért nem árt mélyen hidratálni.

Ehhez teljeskörű program kell, aminek az első lépése természetesen a radírozás. Ehhez ajánlok egy házi módszert, ha nem szeretnél drága kencéket venni de többre vágysz a fogkefével átdörzsizésnél (ami amúgy egy szintén jó módszer :) ).




Gondolom ismeritek a Lush ajakradírjait?! A testvérkéjét készítjük el most közösen; én egy alapreceptet mutatok, amit kényed-kedved szerint több variációban elkészíthetsz.


Szórj egy evőkanál cukrot egy tálkába!
Ez lehet barnacukor is, ami még durvább szemcséjű, vagy akár só is.

Önts rá olívaolajat!
Használhatsz helyette sima olajat, mézet vagy akár vazelint is.

Spatulával/kanállal keverd össze!

Ha nem áll össze rendesen, és ilyen morzsás lesz, akkor jöhet még egy csepp olaj!

Ilyen a megfelelő állag.

Ha szeretnéd, még ízesítheted is: én kakaóport és fahéjat használtam.
Helyettesítheted mogyoróolajjal, jojobával, citrommal vagy bármilyen finomsággal!

Kész is van, így néz ki!

Hűtőben tárolva több hétig is használhatod. Ajkaid állapotától függően heti 1-2x ajánlom a használatát. Hígabb változatban olcsón készíthetsz így saját testradírt is, amibe szórhatsz akár kókuszreszeléket is a jobb hatás érdekében.

(Tégely és spatula a Müllerből)

Radírozás után ne feledkezz meg ajkaid hidratálásáról! Jöhet egy adag carmex vagy napvédős ajakápoló.

6 megjegyzés:

  1. Én is ilyennel szoktam,jobb,mint bármelyik bolti:)

    VálaszTörlés
  2. nyamiiii! én biztos, hogy lenyalogatnám ^^

    VálaszTörlés
  3. Ezt le is lehet,nem úgy mint a Lusht,hogy benyelj pár vegyi anyagot:)

    VálaszTörlés
  4. Áá, én akkor sem szeretem az olívaolaj ízét, akármennyi fincsi cuccot adok hozzá :) De legalább egészséges(ebb)...

    VálaszTörlés
  5. Suzy: Akkor csináld mézzel, én is azzal csináltam és bomba jó volt. Fahéjat tettem ízesítésképpen rá és nagyon fincsi volt ;) meg hatásos

    VálaszTörlés
  6. én elkészítettem nagyon jó szuper ötlet volt!:D

    VálaszTörlés